WHAT'S IN MY PENCIL CASE? | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada pembaca blog ini.. Entri kali ini tentang "What's in my pencil case?". Itulah soalan yang biasa ditanya oleh office-mate saya bila nampak pencil case merah saya yang besar dan 'gemuk'. Okay memandangkan saya dalam proses sorting stationery yang ada dalam pencil case merah ni, jadi saya kongsi di sini bersama pembaca.. Langkah pertama saya keluarkan semua isi perut pencil case tersebut yang kebanyakkan stationery biasa saya gunakan sebagai 'basahan' :

All my stationeries
Nampak tak segala macam harta karun dalam pencil case itu? Jom kita asing mengikut jenis.. Pertama, saya asing gel and glitter gel pens..

Gel and glitter gel pens
Seterusnya saya asing pula pen dakwat kering dan basah.. Jika ditanya tentang pen dakwat kering, saya lebih suka menggunakan pen dakwat mata halus 0.5mm compare to 0.7mm kerana hujung mata yang halus menghasilkan tulisan yang kemas. Warna dakwat pula, sebenarnya pen dakwat hitam lebih banyak diperlukan berbanding pen dakwat biru tapi dalam pencil case ni banyak pula pen dakwat biru berbanding pen dakwat hitam.. Ohh mungkin saya tinggal dalam office drawer kot..

Untuk pengetahuan pen-pen berwarna saya gunakan untuk planner decorations..

Pen dakwat kering dan basah

Next photo kumpulan permanent marker pens dan highlighters..

Permanent marker pen and highlighters
Kategori seterusnya pula ialah miscellaneous seperti stapler, staple remover, pemadam, correction pens, gunting, pisau dan pembaris.

Gunting, pisau, pembaris, pemadam, stapler, staple remover dan correction pens
Semua alat tulis dalam pencil case saya paparkan tanpa sembunyi buktinya eraser dan pembaris comot tu pun saya letak sini, tunjuk pada pembaca tanpa segan silu.. :-)

Alat tulis seterusnya ialah pencil, beberapa mechanical pencil leads dan pointer (warna merah) seperti berikut:

Pencils, mechanical pencil leads dan pointer
Kemudian, semua alatulis tersebut saya kumpul dan ikat mengikut ketagori seperti di bawah:

 

Lebih kemas dan tersusun sebelum dimasukkan semula ke dalam pencil case.. Mudah untuk diambil apabila saya perlukan kelak..

My pencil case
Apa pendapat pembaca? Siapa masih ada pencil case seperti saya.. Walaupun sudah lama dalam dunia pekerjaan, hobby saya masih suka kumpul stationery dengan alat tulis yang kiut-miut, hehehe perangai  mengalahkan kanak-kanak ribena kannn.. Habit saya pula bila masuk kedai alat tulis, memang pantang nampak.. saya pasti akan keluar dengan barang walaupun sebatang pen, hihihi.. its because I am a stationery addict! ;-)


Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Sekian, wasalam..


Regards,