POSTCARD BLOG TERABAI | Assalamualaikum dan Happy Weekend everyone... Alhamdulillah for another new day.. Hujung minggu ini agak panjang sebab majoriti antara kita sudah mula bercuti sejak Jumaat lalu sempena sambutan Maal Hijrah.. Cuti sepanjang 3 hari ini saya penuhkan dengan membuat segala kerja yang terbengkalai selain kerja-kerja hakiki yang tak pernah habis.. Kerja-kerja terbengkalai I mean kerja yang telah lama dirancang tapi masih belum berkesempatan untuk dilaksanakan..

Salah satu kerja atau tugasan dalam To Do lists saya ialah to update postcard blog : Love My Happy Mail.. Lama dah blog ini terabai..

 

Untuk pengetahuan pembaca, sebanyak 11 postcards masih belum dimasukkan ke dalam blog.. Jadi saya rekod semua postcard yang diterima sejak bulan Ogos lalu dan uploaded ke dalam blog.. Sambil itu saya touch up sikit blog tersebut untuk diberi nafas baharu.. Barulah semangat sikit.. hehehe

Love My Happy Mail 
Jom singgah : Love My Happy Mail

Kewujudan blog ini adalah untuk memudahkan kenalan saya atau pembaca lain yang berminat 'mencuci mata' dengan koleksi postcard dan surat-surat yang saya terima sepanjang penglibatan saya dalam dunia Postcrossing dan Pen-pal.. Oh ya, cerita tentang Postcrossing pernah saya abadikan di entri ini -> Kembali Aktif Bersama Postcrossing.


Ianya bukan sekadar hobi, tetapi saya juga dapat kenalan baharu. Selepas bertukar-tukar postcard atau surat, kami akan keep in touch melalui Facebook Messenger sementara menunggu surat masing-masing diterima.. Seperti contoh semalam, saya ber-messenger dengan kenalan di Russia iaitu Irina. Persahabatan kami bermula dari postcard swap. Kini sudah 2 tahun kami mengenali antara satu sama lain. Kami bertukar-tukar cerita tentang aktiviti seharian dan kebetulan dia juga mempunyai seorang anak sebaya dengan anak saya.. Kami bercerita tentang sistem pendidikan anak, keadaan ekonomi, makanan popular di negara masing-masing.. Kebetulan dia baru balik bercuti di Greece, jadi dia bercerita tentang percutian di sana dan saya seronok mengetahui pengalamannya bercuti di Crete Greece yang entah bila saya dapat rasai sendiri.

Okay itu sahaja cerita yang ingin saya kongsi bersama pembaca kali ini.. Jika sudi jemput singgah ke blog postcard saya yang sudah dikemaskini : Love My Happy Mail.. Sokongan pembaca amat saya harapkan and thank you in advance.. Selain saya, ada tak antara pembaca suka berutus surat / postcard dengan pen-pals? Kalau ada pengalaman boleh juga share di sini..

Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Sekian, wasalam..


Regards,