LAZADA ONLINE REVOLUTION BLOGGER CONTEST 2017 | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada pembaca blog ini.. Entri kali ini tentang Lazada Online Blogger Contest and at the same time saya selit sedikit cerita tentang shopping!.. Siapa tak suka bila sebut tentang shopping lebih-lebih lagi bila gaji sudah masuk minggu ini.. Yeayyy habis tempoh hazab menunggu gaji 45 hari, apa kata kita reward ourselves!

11.11 Online Revolution 2017 bermula dari 11.11.2017 hingga 14.12.2017
Jadi peluang membeli-belah di Lazada terbentang luas semasa promosi 11.11 Online Revolution 2017 yang bermula dari 11.11.2017 hingga 14 Disember 2017.. Inilah masa paling sesuai membeli-belah di Lazada apabila Lazada menganjurkan promosi sure discount gila-gila..


Lazada Online Revolution
Click banner : Lazada Online Revolution

Selain menganjurkan sales, Lazada juga memberi peluang kepada bloggers untuk menyertai peraduan yang dianjurkan sempena promosi ini berlangsung.. Saya juga antara blogger yang tak mahu lepaskan peluang dan mengambil keputusan untuk menyertai Lazada Online Revolution Blogger Contest 2017.. 

Bagi melayakkan diri menyertai peraduan ini, bloggers dikehendaki menjawab soalan berikut:

(a) Adakah anda ingat barang pertama yang pernah anda beli di atas talian? Apakah barang itu dan bagaimana pengalaman anda? (Do you remember the first product that you ever purchased online? What was it and how was your experience?)

Specific date untuk pembelian pertama malangnya sudahku lupa tetapi barang pertama yang saya beli di talian masih ku ingat iaitu sebuah wristlet jenama Coach.. Pengalaman pertama membeli-belah di atas talian sudah tentu gembira dan teruja. Bila pembelian pertama berjaya, maka berlakulah pembelian kedua, ketiga dan seterusnya hingga kini..

(b) Apakah jenis barangan yang anda suka beli di atas talian?
(Which types of products you prefer buying online?)

Jenis barang yang saya suka beli atas talian ialah apa sahaja yang saya suka.. Tak kisah jenis apa, bila semua di hujung jari, mana yang berkenan dan sesuai saya akan beli. Setakat ini saya biasa membeli barangan dari kategori clothing, cookware and small home appliances..

(c) Apa yang anda suka tentang membeli-belah di atas talian? (What do you love about online shopping?)

Bila ada platform membeli-belah atas talian, ianya amat memudahkan kerja saya dan menjimatkan masa.. Saya tak perlu lagi bersusah-payah bersiap keluar rumah, bersesak dalam lalulintas, mencari parking dalam shopping mall dan pelbagai lagi hassle yang perlu dihadapi. Dengan adanya platform online shopping, semuanya di hujung jari malah saya boleh menyenaraikan segala barang sebelum membeli dan merancang pembelian setiap bulan kerana saya boleh buat perbandingan harga. Overall sangat mudah, jimat wang & masa!

(d)  Manakah produk yang pernah anda beli atau anda bercadang untuk beli di Lazada sepanjang jualan Online Revolutio? (Which products did you buy or are you planning to buy on Lazada during the Online Revolution sales?)

Boleh dikatakan rambang mata setiap kali membeli-belah di Lazada lebih-lebih lagi apabila Lazada mengadakan 11.11 Online Revolution Sale.. Kalau ikutkan hati memang berderet-deret wishlists tapi cukuplah saya share 2 barang ini untuk next purchase sementara 11.11 Lazada Online Revolution Sale sedang berlangsung :

1. ITALY ORIGINAL Dessini Non-Stick Double Sided Frying Pan - 40cm

Dessini-double-sided-non-stick-pan-extra-large-40cm
ITALY ORIGINAL Dessini Non-Stick Double Sided Frying Pan - 40cm

Oh I can't resist to buy it! Tak sabar beli magic frying pan ini, sudah lama mengidam tau.. Bila harga menjunam dari RM250.00 ke RM74.50 memang rugi kalau lepaskan peluang! I must grab before it's too late.

2. Tefal Easy Care Black 9-piece set

Tefal Easy Care Black 9-piece set

Untuk pengetahuan pembaca, saya merupakan pengumpul barangan jenama Tefal.. Jadi set Tefal Easy Care Black 9 piece ini memang menjadi dambaan hati bagi melengkapkan koleksi Tefal saya. Mana mungkin saya lepaskan peluang dengan harga sebenar RM555.00 tetapi kini RM289.00 sahaja.. Masa yang sangat sesuai dan mesti beli I tell you..  

Shopping here : 
v
v
Online Revolution (https://www.lazada.com.my/online-revolution)

11.11 Online Revolution
Okay, sebelum mengakhiri entri ini saya mengajak semua blogger yang berminat untuk menyertai  LAZADA ONLINE REVOLUTION BLOGGER CONTEST, click here untuk senarai hadiah kepada pemenang & terma dan syarat-syarat lanjut : Blogger Contest.

Perlu diingat adat peraduan ada memang, ada kalah, jadi terimalah dengan hati yang terbuka.. Jangan putus asa. Rezeki bukan ketentuan kita kannn yang penting usaha so jangan tunggu lagi! Jom sertai sekarang..

Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Sekian, wasalam..


Regards,