Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada pembaca blog ini.. Didoakan semoga pembaca blog Lady in Red Planner beroleh kesejahteraan dan dipermudahkan segala urusan.. Apa program hari ini? Kalau tanya saya hari ni tiada program yang menarik, hanya di rumah recharge semula energy kerana sepanjang minggu ini terasa penat yang melampau..

Semalam pulang dari pejabat terus ke Port Dickson semata-mata ambil angin petang di tepi pantai, lepak di Waterfront.. Lepas senja makan steamboat di tepi pantai Port Dickson seperti yang pernah saya cerita sebelum ini.


Entri kali ini saya nak share resepi Baked French Fries with Sambal. When I truly need a reset meal, this is what I make terutama bila ada lebihan sambal tumis.. I'm so excited to share this recipe because unik, terdapat gabungan timur (sambal tumis) dan barat (french fries dan cheese).. Sungguh rare bila cheese berjumpa sambal dalam satu resepi.. 

Resepi Baked French Fries With Sambal
French fries in aluminum foil
Mudah sahaja, mula-mula masukkan french fries dalam aluminium foil dan masukkan ke dalam oven. Bakar french fries hingga berwarna perang..

Resepi Baked French Fries Bersama Sambal
Baked French Fries With Sambal
Setelah french fries keperang-perangan, letak sambal tumis atas french fries tersebut, ratakan.

Resepi Baked French Fries Bersama Sambal
Tabur mozzarella dan parmesan cheese
Lepas letak sambal, sprinkle grated cheese iaitu mozzarella dan parmesan..

Recipe Baked French Fries with Sambal
Sedia dihidang
Kemudian, bakar sehingga cheese cair dan fries masak.. Maka siaplah sudah baked french fries with sambal.. Once baked boleh dihidang sebagai minum petang..Selamat mencuba!




Begitulah perkongsian ringkas Resepi Baked French Fries..
Sehingga kita berjumpa lagi di lain entri.
Sekian, wasalam.. Bye..bye..

Regards,
I am LZ