KISAH PESAKIT DAN DOKTOR

By I am LZ - Tuesday, January 16, 2018

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada pembaca blog ini.. Hari ini tiada cerita menarik untuk dikongsi bersama.. Sekadar perkongsian ringkas tentang Kisah Pesakit dan Doktor.

practitioner
Doctor
Seorang pesakit telah menemui doktor untuk mendapatkan rawatan.. Setelah pemeriksaan dilakukan, doktor mengarahkan pesakit tersebut mengambil ubat serta membuat bayaran. Sebelum pergi, pesakit sempat merungut :

Pesakit : Untung betul kerja doktor ni.
Doktor: Kenapa Encik ?
Pesakit : Kita jumpa doktor kena bayar. Padahal tuhan yang bagi sembuh.
Doktor : Kalau Encik nak terus jumpa tuhan pun saya boleh uruskan.

Pesakit terus terdiam dan berlalu pergi tanpa banyak soal.. hihihi

Morale of the story
Setiap pekerjaan ada tanggungjawab dan risiko tersendiri.. Jadi jangan pertikaikan tugas orang lain berdasarkan jawatan.. Setiap jawatan yang disandang mempunyai tanggungjawab besar yang harus digalas.


Begitulah cerita yang ingin disampaikan.. 
Sehingga kita bertemu lagi di lain entry..
Sekian, wasalam..

Regards,
I am LZ

  • Share:

You Might Also Like

23 comments

  1. hihi...kita manusia berusaha, Allah yg menyembuhkan..

    ReplyDelete
  2. hahaha.. yg ni lawak.. betul tu.. kdg org xfahamsituasi sbnr.. mereka hanya tahu salahkn perawat dan yg terlibat shaja.. diorg rasa bnda tu mudah je.. hakikatnya.. byk risiko kne hadapi.. hmmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah menyalahkan orang lain kannn Cikyan itulah akibatnya, hehehe

      Delete
  3. Huhuhuhu...niatkan jumpa DR tu usaha...lebihnya tawakkal..

    ReplyDelete
  4. haha.. kan dah kena setepek.. cube laa tak payah pertikaikan pekerjaan orang tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah E'in kan dah kena setepek, hehehe 😁

      Delete
  5. Hahaha tergelak pulak baca. Memang Tuhan yang sembuhkan, tetapi melalui perantaraan. Manusia hanya membantu, ALLAH yang menentukan ^^

    ReplyDelete
  6. Haahahah statement win!! ^^ Thanks for sharing sis :)

    ReplyDelete
  7. Hahahaa deep sungguh doktor tu 😂

    ReplyDelete
  8. Nak bercakap tak kena tempat ,ha kan dah kena.
    Begitulah manusia kan ada je yang tak puas hati .

    ReplyDelete
  9. Kalau dah tahu allah sembuhkan x yah la pergi jumpa dr..adehlaaa..kita ikhtiar allah yg sembuhkan..kenapa perlu pertikai kan..bijak dr tu jawab 😬

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul JM, tak yah pertikaikan tugas orang lain kannn 💕..

      Delete
  10. Haha...ingat senang keje doktor. Profesion doktor ni ramai yang mengalami depression tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah hakikat sebenar Sal 💕
      Kena respect mereka pun manusia biasa..

      Delete
  11. ahahahaha doctor pun kemain pedas reply nyaa haha..

    ReplyDelete

Leave your friendly messages here ^_~
Feel free to visit my blog again..
Thank you very much!