Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada pembaca blog ini.. Terima kasih diucapkan atas sokongan kalian, I really appreciate it. Untuk pengetahuan pembaca, pada tahun lalu saya ada membuat pembersihan akaun untuk transaksi favourite transfers dari saving account maybank2u. Mana-mana nombor akaun favourite transfers yang sudah tidak diperlukan harus dinyahkan dari senarai..

Tak hairanlah perkara ini berlaku kepada saya. Saya ni suka sangat 'simpan' nombor akaun online seller walapun hanya sekali berurusan, acah-acah akan jadi return customer next time.. Motif untuk memudahkan next purchase so tak perlu tanya nombor akaun lagi.. Akibatnya banyak nombor akaun tak berkenaan dibiarkan dalam senarai favourite transfers. Can you imagine nombor akaun tuan rumah 5 tahun lepas masih ada dalam senarai [tepuk dahi!]..

Selain itu entri ini juga ditujukan kepada pembaca yang masih belum tahu bagaimanakah caranya.. Sesiapa tahu sila duk diam-diam okay, just enjoy reading this entri ;-) hehehe

Mula-mula browse website maybank2u:

maybank2u
 maybank2u
Login ke akaun maybank2u anda
Pilih menu "Accounts & Banking"
Click "Transfers" di bahagian kiri
Browse ke bawah hingga jumpa "Manage my favourite transfers"
Ada 2 pilihan transactions : 3rd party transfer or Interbank Fund Transfer.

Saya pilih 3rd party transfer.


Tick setiap nombor akaun yang ingin dipadam, then click "Delete"
Begitulah cara mudah memadam nombor akaun dalam senarai "Favourite Transfers"..  Selesai sudah satu bab, no more akaun bank mereka yang tidak berkenaan.. Selepas mengemaskini senarai nombor akaun 3rd Party Transfer terasa lega kerana tiada lagi akaun nombor yang boleh mengelirukan, hanya tinggal nombor akaun yang perlu sahaja.. Semoga tutorial ini dapat dimanfaatkan bersama..




Okay, setakat ini sahaja perkongsian saya.. 
Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Sekian, wasalam..
Byeee..


Regards,
I am LZ