Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada pembaca blog ini.. You all masih beraya sakan? #sistanyajer.. Untuk makluman, hari ni hari pertama saya mula bekerja setelah bercuti sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri tempoh hari.. Bila dah cuti panjang maka 'bercinta' pula nak pi pejabat. Tambahan pula, hujan turun dengan lebat pagi ini.. Walaupun berat kaki melangkah, namun ku gagahkan juga demi mencari rezeki, huhuhu syahdu sungguh!

You all balik mana? Saya balik kampung di Muar Johor.. Bila cerita tentang Hari Raya, saya antara manusia yang tak beraya sakan sejak datuk dan nenek di sebelah ibu & ayah saya meninggal dunia.. Bila mereka tiada jadi sambutan Hari Raya pun terasa suram di tambah pula umur semakin meningkat.. Setiap tahun memang begitu, sambutan Hari Raya secara sederhana tapi meriah. Pada saya cukuplah setakat mana yang mampu saya ziarah.. Istilah raya pada saya dapat meluangkan masa berkumpul bersama keluarga dan berjumpa dengan saudara-mara yang jauh.. Anak-anak paling gembira menyambut Hari Raya seperti kita kecil dulu..

Oh ya rasanya masih belum terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada rakan bloggers dan pembaca semua..  Mohon Maaf Zahir & Batin andai ada terguris perasaan..

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Tahun ini warna tema baju raya saya sekeluarga emerald green.. Beriya mengenakan baju sama warna tapi tak dapat bergambar bersama keluarga sebab tak cukup corrum.. Sebelum ni setiap pagi raya, adik ipar rajin ambil gambar kami sekeluarga tapi raya tahun ni dia balik beraya sebelah mertua so gambar ini saja yang ada dalam simpanan saya di samping gambar 'separuh hati' yang lain.. Maksud gambar separuh hati ialah gambar tak berapa nak puas hati, huhuhu

I am LZ & family
Hari Raya pertama sesi kunjung-mengunjung rumah mertua, pakcik dan makcik semua sekali 4 buah rumah. Hari Raya ke-2 pula sibuk menyediakan juadah kumpulan Marhaban. Hari Raya ke-3 lepas Maghrib saya bertolak balik ke Seremban.. 

Perjalanan kali ini adalah perjalanan paling lama seumur hidup saya bila jem teruk sepanjang highway.. Can you imagine perjalanan dari Muar ke Seremban selalu mengambil masa 2 jam tapi jadi 6 jam lebih bila tersekat dalam kesesakan jalanraya.. 

Jalanraya sesak
Rasa kematu punggung duduk lama dalam kereta dengan kelajuan minimum.. Hati pula risau sebab husband tak berapa sihat.. Rasa geram pun ada bila ada antara pemandu tak faham bahasa memotong di laluan kecemasan, in directly mereka adalah golongan yang menyumbang kepada kesesakan jalanraya.. Saya rasa berbakul orang maki golongan seperti itu.. Namun syukur alhamdulillah akhirnya kami selamat sampai di rumah.. Tiba di rumah masing-masing kebulur, lapar hehehehe

Okay, begitulah serba ringkas sambutan Hari Raya Aidilfitri saya tahun ini.. Rakan bloggers dan pembaca sekalian jangan lupa kongsi cerita juga tau or you all boleh letak url blog post terkini tentang cerita Hari Raya.. Nanti saya singgah baca..



Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Sekian, wasalam..
Byeee..


Regards,
I am LZ