Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca blog ini.. Hari baru semangat pun baru lebih-lebih lagi baru lepas memanjakan diri di Anjung Meranti Beauty Spa semalam.. Al-maklum sejak ambil anak balik dari sekolah, waktu pula tengah hari buta dan panas terik, kulit muka pun cepat kusam dan kasar dek blackhead, whitehead berlumba-lumba naik di muka.. Tak elok dibiarkan begitu.. Jadi sudah sampai masa saya perlu buat facial treatment.. 

Spa ni terletak di Senawang Negeri Sembilan.. Sejak pindah ke Negeri Sembilan hampir 9 tahun lalu, lama sudah mencari tempat yang sesuai untuk facial.. Ini kali pertama saya ke Anjung Meranti Beauty spa..   

Anjung Meranti Beauty Spa Senawang
Pertemuan tak sengaja semasa saya browse Facebook terpandang Facebook ads berkenaan spa ini.. Macam orang kata sudah mengantuk disorongkan bantal..  Apa lagi saya terus buat appointment.. Al-maklum, lain tempat lain caranya.. Saya nak rasa sendiri pengalaman buat treatment di sini.. 

Anjung Meranti Beauty Spa
So saya fixed appointment seawal 10.00 pagi. Sebelum itu, beautician bagi penerangan tentang produk dan perkhidmatan yang dijalankan di spa ini, antaranya Pakej Anjung Spa, Collagen Booster Treatment, Intensive Vitamin C Treatment dan Diamond Perfect Clear Treatment.. 

Pakej Anjung Spa
Collagen Booster Treatment
Intensive Vitamin C Treatment

Selain facial treatment, spa ini juga menawarkan pakej Seri Pengantin Pakej dan Pakej Relaxing.. Sesuai sangat untuk gadis dan bakal pengantin, wangi-wangi gituuuu...   

Seri Pengantin Pakej
Pakej Relaxing
Setelah hadam dengan segala pakej yang ditawarkan, saya tunggu di luar sebentar sementara beautician membuat persediaan, lebih kurang 10.30 pagi sesi facial treatment bermula..

Anjung Meranti Beauty Spa
Untuk pengetahuan, saya pilih Diamond Perfect Clear Treatment.. Harga asal treatment ini RM229.00 tetapi untuk first trial bayaran dikenakan hanya RM179.00 which is berbaloi-baloi.. Kalau buat facial, saya akan pilih kaedah extraction (mengeluarkan blackhead dan whitehead) tanpa menggunakan mesin.. Saya suka secara manual iaitu kaedah sama ada tekan guna besi atau tangan.. Pada saya lebih bersih dan berkesan walaupun sakit sampai berair biji mata tapi puas hati!

Diamond Perfect Clear Treatment
Suasana spa suram, sejuk dan wangi sangat menenangkan.. Rasa mau terlelap saja apatah lagi bila muka diulit dan dibelai manja oleh tangan beautician yang lembut.. 

Anjung Meranti Beauty Spa
Satu setengah jam telah berlalu tak terasa begitu lama, proses treatment pun berakhir.. Sebelum keluar dari spa saya dijamu dengan air suam campur kurma merah, sedap.. Terasa fresh.. Lepas minum jangan lupa settle bayaran.. Barulah saya pulang..

Anjung Meranti Beauty Spa
Begitulah perkongsian saya mengenai facial treatment di Anjung Meranti Beauty Spa.. Untuk keterangan lanjut boleh ikuti social media berikut :

Instagram : @senawang_beautyspa
Facebook Page : Anjung Meranti Beauty Spa

 Lastly, jika ada antara pembaca ingin berkongsi pengalaman atau pendapat, amatlah saya alu-alukan.. Jangan lupa tinggalkan komen anda di bawah..



Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Sekian, wasalam..
Byee..


Regards,