Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca blog ini.. Alhamdulillah dapat juga saya bersiaran setelah beberapa hari sibuk dengan urusan harian.. Entry kali ini saya ingin berkongsi review restaurant Afdlin's Shell Syiok by Comedy Planet di Metro Point Kajang.

Al-kisah kami makan di sini secara coincidence pada 12 January 2019 lalu disebabkan urusan berdekatan bandar Kajang.. Untuk pengetahuan, saya agak kurang familiar dengan area Kajang so di mana saya terpandang tempat makan sesuai maka ikut kata hati terus singgah..

Shell Syiok Metro Point Kajang
Tarikan utama ke restaurant ini sudah tentu gambar Afdlin Shauki terpampang di pintu masuk.. Tak pasti sama ada restaurant ini milik Afldin sepenuhnya atau hanya menggunakan Afdlin sebagai duta restaurant ini.. Siapa boleh beri kepastian, sila tinggalkan komen di bawah.. Apa yang saya tahu saya suka environment restaurant ini sebab unik..

Shell Syiok Restaurant Decoration
Decor di Shell Syiok Restaurant
Sepanjang dinding restaurant terdapat lakaran wajah Afdlin Shauki terpampang besar..

Afdlin's Shell Syiok by Comedy Planet
Bukan hanya decor restaurant unik tetapi memandangkan Afdlin Shauki terkenal dengan pak lawak jadi nama makanan dalam setiap menu juga unik dan kelakar..


Antaranya Nasi Lemak Tak Confuse Lagi, Nasi Goreng Berasap Telinga, Nasi Goreng Permaisuri Gatal-Gatal, nama minuman yang mencuit hati pula seperti Mutiara Pak Leman Kesejukan dan lain-lain lagi...

Menu Shell Syiok
Menu pilihan saya sekeluarga hari itu ialah Shell Syiok - Combo A (RM26.90) sesuai untuk seorang makan, pilihan saya pula set nasi dan asam pedas seafood manakala nasi goreng untuk Arief..

Shell Syiok - Combo
So bila order Shell Syiok - Combo maka meja perlu dialas dengan plastik.. Konsep seperti makan di Shellout.. 

Persediaan untuk menu Shell Syiok
Tempoh menunggu untuk makanan siap agak singkat..  First, Shell Syiok ready to eat.. Set ini for my husband.. 

Shell Syiok Combo
Shell Syiok seafood
Bagi saya portion lauk agak banyak juga untuk seorang makan, jadi saya tolong ratah lauk, hehehe.. Ini pula set Nasi Goreng Ke Laut untuk Arief... 

Nasi Goreng Ke Laut
Ini pula Asam Pedas Seafood untuk saya..

Shell Syiok Asam Pedas Seafood
Set asam pedas ni sedap, terasa pedas masam semua cukup.. 

Teh ais
Set makanan yang saya pesan siap dengan air teh ais.. Jadi tak perlu pening kepala rambang mata memilih minuman lain.. Kalau nak tukar selera apa salahnya kerana terdapat juga pelbagai pilihan minuman lain.


Overall makanan memenuhi citarasa saya.. Sesiapa yang pernah makan di sini boleh kongsi pengalaman anda manakala sesiapa yang ingin makan di sini sangat dialu-alukan.. Al-maklum citarasa kita tak sama dan pendapat tentang makanan ikut selera masing-masing.. 

Boleh kunjungi social media Afdlin's Shell Syiok by Comedy Planet seperti berikut :


Okay setakat ini sahaja perkongsian saya..

Sehingga kita bertemu lagi di lain entry..
Sekian, wasalam..
Byeee


Regards,