FIKIR DULU SEBELUM TUKAR SOFA BAHARU | Apa cerita entri kali ini tentang sofa baharu sedangkan Syawal sudah hampir ke penghujung.. Al-kisah sofa saya jenis besar gedabak dan sarung sofa pula jenis custom made seperti gambar di bawah. Terfikir nak buang tapi masih boleh guna, kalau tukar dan beli baharu macam tak perlu.. Jadi saya mencari alternatif lain untuk handle masalah ini.. Tambahan pula, sofa merupakan penyeri ruang tamu, jadi bila dah lusuh nampaklah kurang menarik apabila dipandang sebab itu perlu diambil perhatian..

 

Saya terfikir apa alternatif lain selain tukar sofa baharu.. Semasa sibuk membuat persiapan raya tempoh hari seperti yang telah saya ceritakan di entri ini, saya ambil kesempatan cari sofa cushion covers sebagai alternatif lain buat sementara waktu. Mungkin saya tak akan hantar ke kedai untuk tempah sarung kusyen baharu setelah mempertimbangkan kos beli set sofa baharu lebih kurang sama harga dibandingkan dengan kos penghantaran dan kos tempah jahit sarung sofa baharu. Saya ambil pendekatan guna dulu sofa ini selagi mana ia boleh digunakan.


Puas membelek akhirnya saya jumpa sofa covers ini..

Sofa cover protector 

Inilah alternatif lain selain menggantikan sarung sofa yang sudah lusuh iaitu dengan sofa shield reversible protector.. Tempahan dibuat pada 1.7.2017 dan barang shipped out pada 3.7.2017 dan sampai ke tangan saya pada 18.7.2017 lalu.

 

Bersemangat bila barang sampai ke tangan.. Saya order set 3 + 2 +1 iaitu saiz S, M dan L manakala pilihan warna pula sudah tentu warna kegemaran iaitu merah atau wine red.

Sofa Shield Reversible Furniture Protector Features Elastic Strap All Season Universal Sofa Cover
Sofa cover size S for 1 seater, M for 2 seater and L for 3 seater
Sofa cover size L for 3 seater
Sofa cover disertakan dengan pundi kapas ini yang berfungsi untuk menegangkan sarung sofa tersebut
Seminggu sudah barang diterima, oleh kerana bab memasang perlukan kudrat lelaki untuk mengalih dan mengangkat sofa yang besar dan berat, jadi saya terpaksa tunggu my husband buat tugasan itu. Maka, semalam pagi adalah aktiviti menukar sofa cushion covers..

 

Beginilah cara untuk menyarung sofa cushion tersebut.. balut semua, hehehe

 

Selepas keseluruhan sofa cover tersebut dibalut kita perlu ketatkan permukaan sofa cover tersebut.

Lighting kurang memuaskan, warna sebenar seperti gambar di atas

Maka, beginilah hasil kejadian yang telah siap sepenuhnya.. Bahagian mengelembung tu nanti akan terbentuk dengan sendiri apabila sofa cover tersebut mulai rengang. 

Overall saya puas hati dengan rupa sofa yang baharu.. Saya akan hias dengan bantal kecil berwarna hitam untuk menimbulkan warna contrast jadi takdelah nampak merah semata kannn.. Ternyata cara ini lebih jimat dan practical..

Kepada pembaca yang ingin mendapatkan sofa cushion cover ni bolehlah survey di sini untuk diskaun menarik atau beli di sini.. Harga sangat berpatutan sekarang kerana terdapat special promotion ditawarkan selain pilihan warna yang menarik..

Begitulah entri mengenai pengalaman membeli dan menggunakan sofa cushion covers...
Fikir semula sebelum tukar sofa baharu..




Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Sekian, wasalam..


Regards,