Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca blog ini.. Yeayyy esok cuti hujung minggu.. Masa untuk relax dan join Segmen & Giveaway, hehehe. Minggu ni saya join giveaway yang dianjurkan oleh rakan blogger bernama Nur Azian Jaafar atau lebih mesra lagi dipanggil cikyan. 

Frankly speaking, saya baru mengikuti blog cikyan tahun ini dan suka dengan pengisian di blog cikyan. In directly tambah seorang lagi kenalan dari kalangan rakan blogger, alhamdulillah... Okay, let's go straight to the point, kita check terma dan syarat-syarat penyertaan Giveaway #1 New Year 2018 By Cik Yan.

 Giveaway #1 New Year 2018 by cikyan
 Giveaway #1 New Year 2018 by cikyan
SYARAT-SYARAT PENYERTAAN

1. Buat entry bertajuk : Giveaway #1 New Year 2018 by Cikyan dan linkkan ke entri cikyan [DI SINI]. Jangan lupa letak banner di atas.
2. Wajib review sikit blog cikyan dalam entri tersebut
3. Wajib follow blog cikyan
4. Cerita azam tahun baru korang okeh
5. Jangan lupa tinggalkan jejak.

Untuk pengetahuan pembaca saya merupakan one of the Follower blog cikyan, so sudah fulfilled syarat nombor 3. Then, go to the next step..

REVIEW BLOG CIKYAN

Secara jujur saya bukanlah seorang yang layak untuk menilai blog cikyan tapi saya akan review blog cikyan berdasarkan penilaian peribadi saya. Komen ikhlas saya untuk penambahbaikan blog cikyan pada pemerhatian saya seperti berikut :

(a) latarbelakang bunga tulip nampak agak serabut. Lagi pun banner cikyan dah ada design bunga tulip, bagi saya itu sudah memadai. Cadangan saya, mungkin light purple atau putih lebih sesuai untuk background blog cikyan. 

(b)  Font kalau boleh adjust bagi besar sikit supaya mudah dibaca.

(c) Chat box kalau boleh keluarkan dari blog sebab pada saya chatbox hanya menggalakkan pengunjung datang, meninggalkan komen di chatbox tanpa membaca article selain mengundang spammer.

Selain itu no other comments. Maaf tau cikyan andai teguran saya menguris perasaan cikyan.


AZAM TAHUN BARU 

Tahun 2018 ini saya merancang untuk mengukuhkan lagi kedudukan kewangan saya dengan berjimat dan mengurangkan hutang yang ada. Saya menanamkan impian untuk membeli rumah kedua di Seremban. Selain itu, saya ingin menambah ilmu dan memperbaiki diri menjadi insan lebih baik dari tahun sebelum. Itu azam utama saya..

TARIKH TAMAT GIVEAWAY
Cikyan tidak nyatakan tarikh tamat giveaway secara specific tapi cikyan akan umumkan pada bila-bila masa.

HADIAH 
Hadiah menarik bakal diberikan kepada pemenang yang bertuah.

Nampaknya semua syarat telah saya penuhi.. Saya harap masih belum terlambat untuk menyertai giveaway ini.. Akhir kata, good luck kepada pembaca yang turut serta.


Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Sekian, wasalam..
Byeeeeee..


Regards,
I am LZ