Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca blog ini..
Didoakan semua beroleh kesejahteraan dan dipermudahkan segala urusan.. Semasa saya menaip entry ini hujan lebat di luar, layan lagu My Chemical Romace (I did informed you all on my Instagram that I'm the big fan of MCR songs).. Banyak syiok lupa esok kerja, huhuhu

Hari ini saya kongsi aktiviti utama hujung minggu ini sejak semalam.. Aktiviti update blog Love My Happy Mail.. Banyak sangat incoming postcards minggu ini lanjutan dari postcards yang saya hantar tempoh hari. Saya ada kongsi di entry ini : Postcards Penpals, Khabar dari Russia

Postcard from Bulgaria
Ini antara postcard saya terima minggu ini iaitu dari Hristina di Bulgaria.. Selain itu dari beberapa kawasan di USA, Russia, United Kingdom, Porttugal, China, Germany dan Thailand.

My postcards collection
Postcards from penpals
Pelbagai jenis postcards dari beberapa buah negara. Apa yang membuat saya teruja ialah gambar tempat-tempat menarik di negara mereka. Al-maklum, mustahil untuk saya pergi melawat negara mereka, jadi melalui postcards saya dapat khabar mereka.

Postcards from penpals
Mereka menceritakan keadaan di sana seperti hobi, current weather dan aktiviti yang dilakukan. Bila baca setiap postcards, terasa seronok. For me, postcards help to create connections to places in a personal way. Bila terima postcards dari satu tempat yang tak pernah saya jejak ditambah pula dengan personal note of endorsement from a friend.. susah untuk gambarkan perasaan itu.

Postcards from China and Germany
 Postcard juga boleh mengubah mood saya, hehehe.. Saya guna alamat office, so bila mood agak tegang, dapat postcard terus mood happy.. Ia datang tanpa diduga.. From that moment bila saya lihat gambar postcard, tak sabar-sabar perasaan ingin tahu dari siapa dan dari negara mana. Lepas tu baca sambil tersenyum..

Contoh postcard di bawah ini dari Sandy di Oxford United Kingdom..

Postcard from Sandy in United Kingdom
Postcards from penpals
Selain postcards dengan gambar tempat-tempat menarik di seluruh dunia, saya juga pengumpul setem.  Banyak setem-setem menarik dengan pelbagai bentuk unik dan cantik dari seluruh dunia.. 

Stamps of USA
Contoh seperti di bawah ini, pelbagai jenis setem dari beberapa kawasan di Russia.

Stamps of Moscow, Russia
Stamps of Kazan, Russia
Stamps of St. Petersburg, Russia
Sejak semalam saya bersungguh-sungguh update postcards di blog Love My Happy Mail, malangnya belum siap sepenuhnya.. Masih berbaki lebih kurang 40 keping postcards belum update, sigh - *semput*..

Related post : Blog Postcard Terabai

Walaupun masih belum complete sepenuhnya, saya akan update dan berusaha untuk melengkapkan semua koleksi postcards yang ada dari semasa ke semasa. Saya sangat mengalu-alukan pembaca blog ini untuk singgah di blog postcards saya : Love My Happy Mail..
Thank you in advance..




Okay setakat ini sahaja perkongsian saya kali ini..
Thank you for reading.. Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Have a great day!
Sekian, wasalam..



Regards,