Haul : Big Bad Wolf 2019 @ Mydin Mall Seremban 2 | Sebut sahaja Big Bad Wolf saya pasti ramai ulat buku teruja dan tak sabar-sabar nak terjah kannnn.. Saya faham sangat perasaan tu sebab saya pun salah satu antara mereka.. Rasa nak meniarap atas longgokan buku sambil grab apa sahaja buku yang ada di sekeliling.. Hahahaha buruk perangai!

Big Bad Wolf 2019 at Mydin Mall Seremban 2
Al-kisah Big Bad Wolf book sale sedang diadakan di Mydin Mall Seremban 2 bermula semalam, 27.06.2019 hingga 7.7.2019 dibuka dari 10.00 pagi hingga 12.00 tengah malam.. Jadi hari ini saya sempat curi masa during lunch hour pergi tengok sendiri pameran buku ini.. Saja nak tahu berapa banyak buku yang dipamerkan.

Big Bad Wolf 2019
Big Bad Wolf 2019 @ Mydin Mall Seremban 2
Frankly speaking saya teruja sebab saya suka pergi pameran buku yang tak ramai orang sebab saya bukan sejenis suka tempat crowded dan ambil masa panjang untuk buat bayaran. Saya sanggup tak pergi tempat-tempat begitu walau suka macam mana sekali pun. Tambahan pula pameran begini bukan selalu ada di Seremban 2.. Kali terakhir pergi Big Bad Wolf pada tahun 2015 yang telah diadakan di Rapid Exhibition Hall. Saya pernah kongsi cerita DI SINI. Dah hampir 4 tahun malah pasaraya Rapid pun dah tak wujud lagi di situ..

Sila baca : Big Bad Wolf Book Sale Seremban



Big Bad Wolf 2019 at Mydin Mall Seremban 2
Lihatlah dunia betapa banyak buku yang ada
Hari ini masih tak ramai pengunjung jadi saya ambil kesempatan meninjau buku-buku yang ada. Terdapat pelbagai jenis buku dipamerkan pada harga yang amat rendah berbanding di book store.. Memang rambang mata dan berpinau jugalah biji mata.. Saya share 'pemandangan' sekitar pameran buku Big Bad Wolf Seremban 2..

Sepertimana pameran buku yang lain terdapat pelbagai jenis bahan rujukan dan buku-buku pelajaran dijual pada harga yang rendah.

Novels
Big Bad Wolf cashier counters
Tapi tak syiok sebab belum puas belek setiap satu section, sekejap-sekejap mata tengok jam risau andai terbabas waktu lunch.. Jadi terpaksalah ambil buku mana yang ada dan terus menuju ke kaunter bayaran..

Big Bad Wolf cashier
Selepas membuat bayaran, pengunjung jangan terkejut pula apabila dihampiri oleh bebarapa orang sukarelawan dari orphanage atau rumah anak-anak yatim yang akan meminta pengunjung supaya menderma beberapa buah buku kepada rumah perlindungan tersebut. Kanak-kanak di rumah perlindungan tersebut memerlukan bahan bacaan untuk proses pembelajaran mereka selain melengkapkan perpustakaan yang ada.

Books for donation
Bab-bab begini saya memang akan ambil bahagian mana yang termampu.. Jadi saya derma 3 jenis buku iaitu Lets Do Arithmetic (for ages 6-7) (RM5.00), Collins Easy Leraning KS2: Fractions and Decimals (for ages 7-9) (RM5.00) dan Mini Encyclopedia: Rocks & Fossils (RM10.00), semua sekali berjumlah RM20.00.. Semoga bantuan tak seberapa ini mampu memberi manfaat kepada mereka yang memerlukan.

HAUL : BIG BAD WOLF 2019 @ MYDIN MALL SEREMBAN 2

Inilah antara  hasil 'tangkapan' dalam keadaan tergesa-gesa di Big Bad Wolf hari ini.. 

Big Bad Wolf haul
Saya sempat beli buku The All American Muscle Car (RM15.00), 30-Minute Social Media Marketing (RM12.00), Just Shut Up and Do It! (RM12.00). Dua buku ini kecuali The All American Muscle Car untuk saya.

Berikut buku-buku latihan untuk anak bujang iaitu :

Buku Rampaian Comprehension  - RM1.00
Rampaian Topikal Sukses KSSR SAINS - RM1.00
Rampaian Topikal Sukses KSSR MATEMATIK - RM1.00
Rampaian Topikal Sukses KSSR BAHASA MELAYU - RM1.00
Buku Rampaian Topikal KSSR Matematik  - RM1.00
Buku Rampaian Writing - RM1.00
JUARA SAINS - RM6.00
JUARA Matematik - RM6.00
JUARA Bahasa Melayu - RM6.00
JUARA English - RM6.00


Buku latihan tahun 5
Semua sekali RM69.00 ternyata berbaloi-baloi.. Setiap pembelian lebih dari RM50.00 akan mendapat voucher 30% off dan RM15.00 diskaun (*terms and conditions apply) yang boleh ditebus di bookxcessonline.com.

Big Bad Wolf voucher
Saya pasti akan repeat ke sini lagi sebelum tarikh tamat pameran.. Next visit saya akan focus kepada buku self-development dan beberapa crime story novels selain itu saya nak ronda sampai puas hati kata orang alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan. Bunyi agak melampau kannn, hehehe tapi itulah saya ngeeeee.

Okay, setakat ini sahaja perkongsian saya.. Siapa antara pembaca suka pergi pameran buku? Boleh kongsi cerita pengalaman anda atau apa sahaja yang berkaitan di ruangan komen.. Saya suka baca komen anda..



Sehingga kita bertemu lagi di lain entry..
Sekian, wasalam..


Regards,


Loading...