WEEKEND UPDATE - HANYA RUTIN BIASA | Assalamualaikum & Selamat Sejahtera semua.. How are you doing? It’s been awhile since my last post.. Hari ini sementara masih mengadap komputer tercetus idea untuk update blog, at least ada cerita baru ingin diabadikan walaupun sekadar rambling..

Tengok weather forecast hari ini di Seremban mungkin hujan tapi pagi ini cerah.. Sementara matahari masih menunjukkan sinar, tanpa berlengah lagi seawal pagi cuci pakaian dan sidai di ampaian luar dengan harapan pakaian akan kering dengan sempurna.. 

Selesai breakfast terus mengadap computer to go through module semester akhir. Jadual semester akhir dah keluar, so kena arrange masa dan tulis dalam planner supaya tak miss class or any important dates.

My planner year 2023
Let me introduce, this is my planner for year 2023. Planner tahun ini berkonsep all in one planner iaitu planner untuk kerja dan peribadi termasuk my study plan and all my investment courses yang saya perlu hadiri. Untuk bercerita tentang planner dengan lebih lanjut lagi, saya buat satu post khas next time for planner review. Apa kata kita sambung tentang cerita rutin hujung minggu..

Study

Untuk pengetahuan, semester akhir ini saya perlu tamatkan 4 subjects iaitu Industrial Relations, Compensation Management, Strategic Management dan Hazard Management dalam tempoh 3 bulan. Final exam will be scheduled on April 2023

Print module

Hari ini saya focus on module to familiarize isi kandung subjects tersebut dan kemudian print semua module for my reference.. Al-maklum sis old school, tambahan pula kategori visual person so terpaksa guna hard copy untuk mentelaah and at the same time boleh jot down atas buku itu nanti supaya mudah faham dan ingat.. Printer pula manual, agak menguji kesabaran sikit..

Ini pula cerita semalam hari Sabtu, saya set-up my cat room.. Semua kucing saya 8 ekor fully indoor cats, jadi banyak masa di dalam rumah. Hujung minggu atau sesekali saya akan letak mereka di villa luar rumah. Kucing saya tak biasa keluar merayau sejak lahir, paling kurang hanya bebas di porch dengan pengawasan maksimum. Selain itu, faktor persekitaran juga mempengaruhi di mana kawasan kejiranan saya tak mesra kucing di samping banyak anjing liar so agak bahaya membiarkan kucing berkeliaran. Risiko kucing hilang atau menjadi mangsa anjing liar sangatlah tinggi. 

My indoor cat room

Jadi atas dasar untuk keselesaan mereka, saya perlu sediakan satu ruang khas buat mereka. Kebetulan ada sebuah bilik kosong di tingkat atas, saya setup sebagai cat room. Sesuai dengan pencahayaan dan ruang yang besar untuk mereka bebas berkeliaran di dalam bilik selain seluruh rumah. Saya tak biarkan mereka terkurung dalam bilik ini kecuali pada sebelah malam sahaja.

Related postKesayangan hamba

Okay, setakat ini sahaja perkongsian saya mengenai hujung minggu dengan rutin biasa.. Bagi seorang pekerja, pelajar dan ibu seperti saya, hujung minggu adalah waktu yang sangat berharga untuk meluangkan masa membuat apa sahaja yang saya suka bersama keluarga.. 
Sehingga kita berjumpa lagi di post akan datang. 
Thank you for reading & have a great day everyone!


Regards,