3 PRODUK INGIN SAYA CUBA DI FAMILYMART | Hari ini ke FamilyMart cawangan Rasah Kemayan during lunch hour, teman officemate teringin makan Cheesy Korean Ramen. Saya tak berhasrat untuk membeli sebab dah order di Grab. 
Sementara menunggu pesanan disediakan, saya mengisi masa meninjau produk makanan dari satu rak ke satu rak yang lain.. Terpandang beberapa produk baru yang belum pernah saya cuba. 

Nescafe Dairy Free Drinks

New Nestle products iaitu Necafe Dairy Free Drinks betul-betul mencuri perhatian saya. Mana tidak, boleh kata semua flavors kegemaran saya.. Packaging juga menarik.. Mesti cuba satu hari nanti.

Produk kedua, Yopokki Halal Original Topokki.. Topokki atau rice cake memang favourite saya.. Selalu saya order di  MyeongDong Topokki. Tak sangka pula ada instant topokki macam ni..

Yopokki Halal Original Topokki

Mudahlah lepas ni, hanya isi air dan panaskan dalam microwave.. Boleh juga simpan stock di office.

Produk ketiga ialah kopi campuran atau premix coffee, tak pasti pula jenama apa.. Instant kopi ni saya lebih tertarik kepada packaging yang menarik.. Sungguh berwarna-warni..

Premix coffee

Ada 2 jenis perisa iaitu Hokkaido Milk Latte dan Himalayan Salt Latte.. Satu hari nanti boleh cuba kedua-duanya.. Adakah hanya boleh harap packaging cantik atau memang terbukti sedap setanding dengan kecantikan packaging? Bak kata orang, belum cuba belum tahu..

Bila leka meninjau produk-produk itu, saya menjenguk officemate yang masih lagi tercegat bediri menanti pesanannya.. Hampir setengah jam berlalu, rupanya si penjual sedang tergesa-gesa menyediakan bahan-bahan untuk membuat Oden sedangkan customers lain sudah lama disidai. Bila kami tanya, dia suruh tunggu 18 minit lagi, memang tak lah kami tunggu.. Apa yang menghampakan seolah-olah tiada common sense dan tiada komunikasi dengan pelanggan. Kami keluar dengan hampa, tiada rezeki kawan saya ingin menikmati Cheesy  Korean Ramen hari ini, bertabahlah.. 

Okay, setakat ini sahaja perkongsian saya kali ini. 
Sehingga kita berjumpa lagi di post akan datang. 
Thank you for reading & have a great day everyone!


Regards,