Alhamdulillah masih diberi peluang untuk terus hidup, diberi kesempatan untuk menghirup udara segar serta menikmati rezeki kurniaanNya.. Hari Lahir saya berlalu kelmarin, umur bertambah lagi setahun. Berapa pun umur kita, bila sampai tarikh ulangtahun kelahiran pasti rasa debaran kerana memikirkan pencapaian diri di kala umur bertambah setahun lagi.

When I got older, I don’t want attention on my birthday. Terus terang kata, I just want the day to come and pass quietly. Lainlah masa kita kanak-kanak, sambutan ulangtahun kelahiran adalah moment yang ditunggu-tunggu. I loved my birthdays. Maybe it was the presents or tak sabar potong kek kegemaran bersama family dan kawan-kawan. Semasa di sekolah ketika ulangtahun hari lahir saya setiap tahun, my dad akan sediakan goodies untuk diagihkan kepada kawan-kawan sekelas. Maybe it was because that day was all about myself and ketika itu I loved the attention – it made me feel special.. 

And now we are adults and life doesn't seem so interesting, tidak seperti yang kita sering gambarkan semasa kanak-kanak. Tapi persepsi saya sudah berubah.. Bila tiba hari ulangtahun kelahiran, saya akan meraikan secara sederhana sebagai kenangan..
Birthday flower 

Tahun ini seperti tahun sebelum, tiba sahaja sambutan hari lahir saya, pasti teruja dengan hadiah dan wishes dari officemate. Masuk office pagi itu dikejutkan dengan sejambak bunga dalam paperbag.. Jambangan bunga warna pastel yang cantik, sudah tentu pemberian dari officemate yang rapat dan tahu citarasa saya..

Pastel flower gift

Bunga ini masih lagi saya simpan di tempat asal kerana hujung minggu nanti saya bercadang untuk membuat perubahan ruang master bedroom saya.  

My favorite gift

Untuk sementara waktu, saya letak di atas meja solek.. 

Habis waktu kerja, my husband bawa pergi makan malam di restoran seafood di Port Dickson. Masa singkat, jadi hanya sempat bawa tempat makan dekat dengan rumah. 

Port Dickson

Maka kami pesan makanan kegemaran saya, lauk simple sahaja terdiri dari menu berasaskan seafood

Menu seafood

Selesai makan malam, saya ke Starbucks Coffee di Waterfront semata-mata untuk redeem cake percuma.. Ini menjadi rutin saya setiap kali sambutan hari lahir..

Starbucks Coffee Waterfront Port Dickson

Bohonglah kalau pergi ke Starbucks tak membeli minuman.. Belek-belek Starbucks apps, terpandang promosi Frappuccino Fest iaitu 2 minuman saiz venti hanya berharga RM28.00. Saya baca review di Instagram rata-rata komen minuman ni sedap so saya pun cuba.. 

Starbucks Frappuccino Fest! 

Pilihan saya tentu Mocha Nut Frappuccino, manakala Poppin' Love Frappuccino untuk Arief.. My husband part bayar, hehehehe..

Mocha Nut Frappuccino & Poppin' Love Frappuccino

Dijadikan cerita, setiap kali saya pergi ke Starbucks saya pasti akan meninjau koleksi merchandise terbaharu.. Kebetulan ketika ini Spring in Bloom Collection.. 

Spring in Bloom Collection

Cantik dan tertarik dengan warna soft pink.. My husband pula offer untuk I buat pilihan mana satu pilihan di hati.. sudah tentulah saya tak lepas peluang sebab ada orang sudi belanja.. 

Transformable into 2 sizes 

Saya pilih bekas minuman jenis transformable into 2 sizes sebab unik malangnya hanya sesuai untuk minuman sejuk.. Saya prefer tumbler untuk minuman panas.. Hahahaha sejenis tak bersyukur pula kann, dah ada orang belanja terima saja laa kannn tapi masih tak puas hati.. 

Pokok hiasan dan naelofar
The next day, masuk office dapat beberapa surprise lagi antaranya sepasu kecil pokok bunga hiasan, product naelofar dan hadiah lain (tiada dalam gambar) from my other officemate.. Diaorang memang kenal dan tahu apa yang saya suka..

Selamat Hari Lahir 2023

Last but not least, sebagai kenangan saya tepek di sini ucapan Selamat Hari Lahir dari pihak university.. 

Terima kasih kawan-kawan atas ucapan dan hadiah ulangtahun kelahiran saya.. Pada saya hadiah bukan segala-galanya tetapi apa yang sangat penting saya berbesar hati mendapat kawan yang baik, setia, ikhlas, jujur dan tahu menghargai persahabatan.. 

I’m so fortunate to be able to celebrate my birthday this year with my family but also with friends  sending well-wishes thru social media – thank you so much! 

Apa yang dapat saya simpulkan di sini, for me there is no need to fear getting old and it does not stop you from enjoying your life and moving forward. In fact, the older you get, the more important it is to celebrate your birthday. 

Sentiasa semat dalam diri - every life has value, every life is important and every life is precious. Not to forget kepada insan yang melahirkan kita, thanks to my mom too..

Okay setakat ini sahaja perkongsian saya kali ini. 
Sehingga kita berjumpa lagi di post akan datang. 
Thank you for reading & have a great day everyone!


Regards,