CUTI SEKOLAH & CHRISTMAS DECORATIONS | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera to all my lovely readers.. Lately hujan turun sepanjang hari, cuaca sejuk dan kadang-kala panas, syukur alhamdulillah kerana masih diberi keselesaan dan peluang menjalani aktiviti harian.. Kawasan dilanda banjir harap buat persediaan sewajarnya dan jaga diri. Jangan main air banjir dikhuatiri menjadi penyebab yang tidak diingini..

Okay, berjumpa kita dalam entry kali ini tentang cuti sekolah dan pokok Christmas di sana sini.. Saya suka dengan Christmas decoration di shopping mall. Setiap shopping mall decor yang berbeza dan creative.. Cerita tentang minggu lalu, semenjak cuti sekolah saya masih tidak berkesempatan membawa anak bercuti. Bukan juga 'tradisi' saya mesti membawa anak vacation kerana istilah vacation pada saya bila ada masa baru rancang dan tetapkan tarikh percutian tak semestinya pada cuti sekolah.. Saya lebih suka plan di luar cuti sekolah atau cuti umum sebab tak ramai orang dan selesa.

Christmas decor

Minggu lepas, saya sempat meluangkan masa bersama anak menonton wayang filem Ejen Ali The Movie di TGV Cinemas AEON Seremban 2. Kebetulan sepanjang cuti sekolah ini sepupu Arief dari Muar tinggal di rumah saya. Jadi Arief tak keseorangan dan kami bersama-sama menghabiskan masa window shopping, makan-makan dan menonton wayang.

Sebelum menonton wayang, kami sempat meninjau Christmas decor di AEON Mall Seremban 2. Not bad cantik juga Christmas decorations di situ.

Christmas decor AEON Mall Seremban 2
Christmas decor AEON Mall Seremban 2

Hari tu kami makan di McDonalds merangkap brunch, selepas itu terus ke pawagam. Tiket dah siap booked online untuk tayangan jam 12.45 tengah hari.


TGV Cinemas AEON Seremban 2
 
Filem Ejen Ali The Movie tamat siaran sekitar pukul 2 lebih, masa yang ada saya sempat singgah di Popular Bookstore untuk mencari buku baru dan stationery untuk mereka.

Sepanjang cuti sekolah ini banyak aktiviti menarik dianjurkan oleh pihak shopping mall untuk menarik minat kanak-kanak termasuk menjemput maskot Transformers ini yang berlegar-legar berhampiran Popular Bookstore. Bukan sahaja kanak-kanak dengan mak-mak sekali teruja, hahahaha..

Bumblebee and Megatron

Pada keesokkan harinya saya ke IKEA Damansara untuk membeli beberapa barang. Al-maklum peminat IKEA pantang cuti hujung minggu mesti suka ke sana.. Sampai sahaja di IKEA lebih kurang pukul 12.30 tengah hari, terus ke IKANO untuk makan di Nandos. Motif ke Nandos sebab nak redeem Nandos rewards iaitu seekor ayam.

Related post : Get rewarded with nandos

Nandos menu

Berbaloi-baloi dapat reedem ayam jadi pada hari itu kami berempat makan ayam Nandos sampai muak. Lepas ni mungkin ambil masa beberapa bulan baru ke Nandos semula kot sebab masih terasa Nandos di anak tekak hingga ke hari ini..  

Hot mocha

Bagi melengkapkan menu lunch, saya order hot mocha.. Lepas makan kami berjalan-jalan sekitar IKANO.. Maka jumpa pokok Christmas versi IKANO..

IKANO Christmas decor

Christmas decor di IKANO ditaja oleh coklat Toblerone.. Perhiasan yang cantik dan terasa sejuk mata memandang seperti ada salji bertaburan, ewahhh feeling habis.

Cakkkkk

Layan diaorang bergambar dulu sebelum masuk IKEA.. Manusia tak berapa ramai di IKEA pada hari itu jadi bolehlah saya jalan santai-santai sambil fikir susunatur yang sesuai untuk master bedroom di rumah saya.

 


Begitulah aktiviti hujung minggu saya.. Ceritalah apa pula aktiviti anda sempena cuti sekolah ini.. Apa pengisian anak-anak sepanjang cuti sekolah. Pssstt pegi vacation di mana? Kongsilah cerita supaya meriah hari kita ;)

Thank you for reading.. Sehingga kita bertemu lagi di lain entry..
Sekian, wasalam..
Byeeee


Regards,



Loading...