JOM LEPAK DI RESTORAN LEH PAK, SEREMBAN | Malam minggu lalu saya sekeluarga mengambil angin malam dengan meronda sekitar Seremban. Misi mencari tempat makan baharu memandangkan kami sudah bosan makan di area Bandar Sri Sendayan dan Seremban 2.. Al-maklum tempat makan biasa bila kerap sangat makan tempat yang sama berulang kali akan rasa bosan. Dari situ timbul idea jalan-jalan cari makan.

Restoran Leh Pak Seremban

My colleague has recommended this restaurant bernama Leh Pak yang terletak di Jalan Yam Tuan, Seremban. Mendengar dari nama dan ejaan saya menyangka kedai ini Chinese Restaurant, mungkin dari perkataan 'lepak' menjadi 'Leh Pak' supaya lebih santai dan berciri hipster. Apa yang penting ianya restoran halal.

Hiasan dalaman di Restoran Leh Pak Seremban

Dari luaran restoran ini agak cozy, keadaan bangunan mempunyai ciri-ciri sejarah.. Saya sekeluarga masuk ke restoran ini sekitar pukul 8.00 malam.. Agak ramai pengunjung ketika itu tetapi masih ada beberapa meja kosong.

Tak sampai 10 minit kami duduk di meja, waitress datang menghulurkan buku menu.. Saya belek-membelek buku menu untuk menghayati makanan yang ditawarkan di restoran ini. 

Menu di Restoran Leh Pak 

Menu terbahagi kepada beberapa kategori seperti Asian, Western, Snacks dan beberapa jenis lain selain minuman.

Asian Goreng-Goreng

Snacks for orang diet
Western Hidangan Utama

Menu dari kategori snacks pilihan my husband, kata dia mahu diet. My husband ordered kaya + peanut toast while my son ordered Nutella honey toast.. 

Kaya + peanut toast

Tak sanggup tengok kemanisan Nutella chocolate toast pilihan my son ni, terasa manis level potong kaki..

Nutella honey chocolate toast

Pilihan hati saya pula sudah tentu Chinese food iaitu Cantonese yee mee.. Tak lama selepas pesanan diambil, makanan saya pun tiba, waktu menunggu tak sampai 30 minit..

Cantonese yee mee

Apa yang mengejutkan portion makanan saya sangatlah besar, sebesar kuali saiz kecil. Manalah mampu saya habiskan seorang.. 

Cantonese yee mee

Saya minta 2 buah mangkuk kecil untuk saya bahagi beberapa portion to my husband.. Maka secara tak langsung terbatal diet my husband, hahahaha (gelak jahat!). Rasa Cantonese yee mee sedap dan tak muak. Tak lengkap makan Cantonese yee mee tanpa cili potong kicap. Kunyah cili sampai rasa pedas terus suap Cantonese yee mee baru rasa puas!  

Grilled Chicken and butter rice

My son tak cukup dengan Nutella toast, dia pesan grilled chicken and butter rice.. Risau lapar tengah malam nanti katanya.. Kita layankan saja permintaan dia asalkan tak membazir.

Minuman

Cerita tentang minuman pula, saya pesan teh tarik, my husband pesan air limau panas dan my son pesan minuman kegemarannya iaitu Milo dinosaur. Comel sangat bekas minuman menggunakan kole stainless steel ni.

Teh tarik, limau panas dan Milo dinosaur 

Overall semua makanan yang dipesan sedap, memenuhi citarasa saya. Harga pun berpatutan. Nice environment, walaupun ramai pelanggan tetapi masih luas dengan jarak meja agak jauh. Service cepat and friendly waitress. Boleh repeat next time..   

Restoran Leh Pak Seremban

Kepada kengkawan yang berada di area Seremban atau berdekatan boleh cuba sendiri kerana pendapat mengenai kesedapan makanan agak subjective.. Sedap atau tidak, puas hati bila rasa sendiri kannn... 

Okay, setakat ini sahaja perkongsian saya kali ini. 
Sehingga kita berjumpa lagi di post akan datang. 
Thank you for reading & have a great day everyone!

Regards,