COSTA COFFEE SEDAPKAH? | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca blog ini.. In my previous post, saya ada review tentang FamilyMart Iced Hazelnut Latte. Kali ni saya ingin review tentang Costa Coffee pula memandangkan cuti Christmas lalu saya minum Costa Coffee. Untuk makluman Costa Coffee merupakan Europe’s best loved coffee shop and the second largest coffee brand in the world tau.. Costa Coffee membuka cawangan di Malaysia dengan usahasama Shell dan bercadang akan meluaskan pasaran ke cawangan lain termasuk Petron.

Costa Coffee

Namun di Seremban Costa Coffee outlet agak terhad, so far di Shell dan kini ada di Petron cawangan terpilih sahaja. Oleh itu agak susah sedikit untuk saya beli Costa Coffee memandangkan saya berada di luar radius cawangan petrol station yang disebutkan di atas.. I tried Costa Coffee for the first time di Seremban at the outlet Petron station cawangan Bandar Ainsdale. First tried, memang sedap, the coffee pretty strong memenuhi citarasa saya. So hati pun happy sebab ada pilihan lain selain Starbuck yang sudah common.

Jika dibanding dengan harga, lebih kurang sama dengan harga coffee jenama tersohor yang lain. Costa Regular White Americano (sebelah kanan) berharga RM10.50 manakala saiz besar berharga RM12.00.

Costa Large and Regular White Americano

Coincidentally, during the previous Christmas holiday, I went to Nilai so I had time to stop at a Shell station that has a Costa Coffee machine. Machine Costa Coffee di situ agak buruk berbanding di Petron Bandar Ainsdale. Rasa pun tak sama, kurang sedap berbanding sebelum ni. Adakah ianya bergantung kepada mesin atau cawangan Costa Coffee itu sendiri? Entahlah, mungkin saya perlu ke beberapa outlet lain for comparisonNevertheless, it's still of a coffee standard whereby I will revisit.. tak akan serik demi secawan kopi! Saya mungkin akan ke outlet Costa Coffee untuk merasai sendiri air yang disediakan oleh barista. Mujurlah cawan dia comel, tema Chrismas gitu!


Okay itu sahaja perkongsian saya kali ini. 
Sehingga kita berjumpa lagi di post akan datang. 
Thank you for reading & have a great day everyone!

Regards,