POSITIVE PEOPLE | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca blog ini.. Siapa tak suka dikelilingi rakan-rakan atau orang yang membawa aura positif dalam diri.. Bukan kata saya ni 100% positif tapi saya tetap berusaha membaiki diri untuk terus positif dalam apa jua keadaan sekali pun sebab itu saya suka bergaul dan dikelilingi oleh orang positif.. At least bila ada niat untuk berkata negatif akan dihalang dengan aura positif.. Tapi jangan acah-acah positif okay.. be genuine.. Jadi diri sendiri.

Positive people
Saya pula jenis outspoken tapi bukan outspoken yang sengaja menyakitkan hati orang.. Jika ada curiosity saya suka tanya pada tuan punya badan bukan dengar dari orang ketiga dan buat anggapan sendiri. Saya suka berkata dan menegur secara terus terang tapi hanya kepada mereka yang rapat dengan saya dan boleh terima teguran dengan hati terbuka. Itu tanda saya ambil berat pada mereka.. Saya pun suka bila orang treat saya begitu dengan niat yang baik.. Tegurlah andai ianya memberi manfaat kepada saya.



Saya tak akan ambil peduli dengan orang yang tak berkenaan. Andai teguran kita membawa masalah jadi buat apa kita tegur mereka.. Tak membawa faedah pada diri.. For me biarlah mereka terjun dengan labu-labunya sebab ada antara mereka jenis tak boleh ditegur.. 

Okay setakat ini sahaja perkongsian saya..
Thank you for reading..
Sehingga kita bertemu lagi di lain entry..
Sekian, wasalam..
Byeee..


Regards,