DRESSING TABLE INSPIRATION KONSEP MODERN MINIMALIST | Lama tak bersiaran semenjak barang-barang dari rumah lama selamat 'mendarat' di rumah baru.. Kunci rumah lama juga selamat kembali ke tangan tuan rumah.. Buat masa ini masih sibuk mengemas, sorting barang-barang yang perlu dibuang dan hantar ke recycle center jadi masih belum ada masa santai yang berkualiti seperti sebelum ini.. 

Dressing table inspiration
Sejak minggu lalu juga saya banyak menghabiskan masa membelek-belek contoh hiasan meja solek di Pinterest dan Instagram semata-mata untuk mendapatkan ilham dekorasi yang memenuhi konsep modern minimalist. During this process, I kept coming across interior designer untuk ruang-ruang lain juga seperti ruang tamu, dapur, home office dan mini library. Barang-barang pilihan hati sudah tentu dari Ikea disebabkan harga mampu milik dan paling utama mudah cari perabot warna putih bertepatan dengan konsep hiasan dalaman rumah saya.


Dressing table inspiration

Hari ini saya ingin berkongsi inspirasi menghias meja solek konsep modern minimalist yang menjadi pilihan saya.. Sementara bilik masih kosong maka inilah masa yang sesuai untuk mengilhamkan susunatur yang diinginkan barulah kena dengan tagline Home Sweet Home, gituuu.. 

Okay berikut adalah top 4 ilham decor dressing table saya :

(1) Ikea MALM Dressing Table

Ikea MALM dressing table
Perabot Ikea yang diperlukan ialah sebuah meja MALM dan cermin NISSEDAL. Sangat simple tetapi kekurangan pada meja MALM ni tak berapa luas. Kelebihan meja ini pula drawer yang panjang.
Ikea MALM white dressing table
Ikea NISSEDAL mirror

(2) Ikea Vittsjo table 

Ikea Vittsjo table
Ini sebenarnya meja laptop tapi boleh juga digayakan sebagai dressing table. Sekali lagi saya katakan ianya simple dan menarik tetapi agak sempit. 

Ikea Vittsjo laptop table
Meja ini boleh dipadankan dengan cermin Ikea jenis Stockholm..

Ikea Stockholm mirror

(3) Ikea MICKE table

Ikea Micke dressing table

Pilihan seterusnya meja jenis MICKE.. Koleksi meja MICKE ada 2 jenis iaitu study desk dan large table. Pilihan saya meja MICKE saiz besar yang dilengkapi 2 drawers. Drawers tersebut luas dan  tersorok kemas sesuai untuk menyimpan alat-alat solek.

Ikea MICKE table

Boleh juga digayakan dengan cermin Sockholm seperti pilihan nombor 3.

(4) Ikea ALEX Drawers

Ikea Alex drawers

Inspirasi dekorasi meja solek saya seterusnya menggunakan 2 buah Alex drawers dan sekeping table top jenis LINNMON saiz 200 x 60cm.

Ikea Alex drawers

Susunan 2 buah ALEX drawers dan letak table top LINNMON di atas kedua-duanya. Lebih menarik jika disesuaikan lagi dengan cermin kosong mengikut panjang meja berkenaan.

Ikea LINNMON table top
Bagi menambahkan seri boleh tambah lampu Ikea jenis MUSIK di kiri dan kanan cermin.

Ikea MUSIK wall lamps

Begitulah besar angan-angan saya untuk memenuhi impian dressing table mengikut citarasa sendiri.. Kita tengok nanti apa pilihan saya dan bagaimana hasilnya nanti selepas sesi susunatur selesai.

Sekiranya ada antara pembaca yang ingin membantu saya memilih mana satu dressing table inspiration patut saya pilih, sila nyatakan pendapat anda di ruangan komen.. Cadangan dan pendapat pembaca sangat saya alu-alukan dan amat dihargai..

Lastly, terima kasih juga diucapkan atas komen yang ditinggalkan dari pembaca sekalian.. Untuk pengetahuan buat masa ini saya mungkin akan lambat menjawab setiap satu komen dari posting sebelum ini disebabkan kekangan masa.. In shaa Allah saya akan jawab juga komen anda satu persatu..

Sehingga kita bertemu lagi di lain entry..
Sekian, wasalam..


Regards,


Loading...