SELAMAT HARI MERDEKA & SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca blog ini.. Malam tadi usai majlis penutupan Sukan Sea yang diadakan penuh gilang-gemilang dan tepat detik 12.00 malam laungan MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! oleh Perdana Menteri Malaysia.

Hari ini merupakan cuti umum sempena sambutan Hari Kemerdekaan negara kita Malaysia.. Selamat Hari Merdeka ke-60 manakala esok pula sambutan Hari Raya Aidiladha.. Alhamdulillah syukur atas segala kurniaanNya. Jadi sempena sambutan Hari Kemerdekaan sama-samalah kita menghayati erti kemerdekaan sebenar.. Kenang semula jasa dan pengorbanan wira negara yang gugur demi 'menghadiahkan' hari istimewa ini kepada kita.. Hargai keharmonian yang dikecapi ini dan sentiasa jaga perpaduan antara  kaum, bangsa dan agama.. Respect each other..

Selamat Hari Kebangsaan & Selamat Hari Raya Aidiladha


Hari Kebangsaan ke-60 tahun ini lebih istimewa kerana tarikh ini jatuh pada hari yang sama dengan program World#QuranHour anjuran JAKIM.. Jadi sama-samalah kita menyokong program ini Merdeka#QuranHour dan World#QuranHour.. Lokasi perdana yang menjayakan program ini di Universiti Islam Malaysia (UIAM), Dataran Merdeka dan Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya.
Ikhsan Utusan Online - World#QuranHour & Merdeka#QuranHour

Program ini diadakan untuk memberi galakkan kepada seluruh umat Islam supaya sentiasa membaca, memahami dan mengamalkan setiap kandungan yang terdapat dalam al-Quran dalam kehidupan seharian..

Akhir kata, Selamat Menyambut Hari Merdeka & Selamat Hari Raya Aidiladha..
Pssstttt hari Isnin nanti cuti lagi... Pasti ramai yang pulang ke kampung halaman sempena cuti panjang..  Jaga diri walau di mana kalian berada..
Happy Holiday!
Sekian, wasalam..


Regards,