Pixajoy TIDAK MENGHAMPAKAN | First of all nak beritahu post ini bukan iklan tetapi review ikhlas hasil dari pengalaman sendiri. Perkara baik elok dikongsi bersama, tak gitu? >_~

Al-kisah, umum sedia maklum dengan pelbagai jenis apps yang berkaitan dengan perkhidmatan printing and  photo books secara dalam talian atau online printing and photo books services. Pada mulanya saya beranggapan masih belum memerlukan perkhidmatan ini hinggalah satu hari saya terima email dari Pixajoy mempelawa saya membuat name card secara percuma. Siapa sanggup tolak peluang berharga, tambahan pula ianya percuma kannnns. So why not kita grab tawaran itu

Pixajoy
So one sweet day, saya pun berjinak-jinak dengan Pixajoy apps.. I forced myself to custom made my own name card.. Aduhai, can you imagine saya dahlah tak creative, kaku, skema and etcetera tetiba ada hati nak design name card sendiri? Satu masalah besar okay!.. Mula-mula stress tapi lega sikit sebab pixajoy ada sediakan template untuk saya pilih..

Akhirnya tercipta juga satu design name card dengan bantuan pixajoy.. Name card ini saya buat khas untuk rakan bloggers.. Manalah tahu suatu hari yang indah berpeluang join gathering dengan rakan bloggers dapatlah saya menghulurkan name card ini, hehehe

Pixajoy parcel
Once order has been submitted, tak berapa lama name card saya siap! Name card tersebut dihantar melalui FlexiPack dari Pos Malaysia.. Tak sabar tunggu hasil kreativiti sendiri.. Tadaa, inilah hasilnya :

Pixajoy name card
Lady in Red Planner name card from Pixajoy
Make Free Name Cards from www.pixajoy.com/name-card
Lady in Red Planner name-card
Bila hasil usaha pertama berjaya, maka tetiba terasa gatal tangan untuk create hadiah diri sendiri..
Seterusnya saya buat pesanan kedua iaitu custom made diary 2019.. Ini pun berkat template yang disediakan oleh pixajoy.. Ikut saja template yang ada, just fill in the blanks!

Custom made diary from www.pixajoy.com
Oleh kerana memerlukan idea spontan, maka saya tepek gambar sendiri sebagai cover.. Motif utama kalau diary ini misplaced orang dapat cari siapa tuan punya kannn..

Memories in my diary
Second and third pages letak gambar anak dan quotes yang berkaitan kehidupan seharian sebagai motivasi diri..

Motivation quotes for myself
Beginilah mukasurat seterusnya, bahagian Yearly Planner 2019.. Saya gunakan bahagian ini untuk rekod tarikh mesyuarat.

Pixajoy's Yearly Planner 2019
 Mukasurat seterusnya monthly planner di mana saya gunakan untuk mencatat tarikh kes-kes Mahkamah sepanjang tahun 2019.

Pixajoy's Monthly planner
Mukasurat ini pula saya gunakan sebagai nota..

Pixajoy's planner - Notes
Overall planner ini lengkap mengikut kesesuaian saya dalam urusan kerja.. Tambahan pula template yang disediakan memudahkan kerja. Senang kata, orang tak creative pun boleh hasilkan products seni, hehehehe. Bukan hanya setakat name card dan diary, Pixajoy juga menawarkan pelbagai products custom made untuk diabadikan sebagai kenangan seperti photo book, calendar series, prints & cards, home art / deco, children's book, premium gift, stationery & stickers ..

 Pixajoy
www.pixajoy.com
Sesiapa yang ingin berkenalan dengan Pixajoy apps boleh download di Apple Store (iOS) atau Android mobile masing-masing.. Banyak freebie diberikan kepada new member, rugi jika lepaskan peluang ini.. Untuk ahli sedia ada pixajoy akan menawarkan discount kaw-kaw untuk product seterusnya.. Mana mungkin saya tak addicted.. Product berkualiti pada harga yang berpatutan.

Download pixajoy apps on your smartphone
So untuk maklumat lanjut boleh follow social media Pixajoy seperti berikut :


Bagaimana pula dengan anda? Pernah cuba sebarang printing apps? Kalau ada pengalaman, just name it! Apakah apps itu, mana tahu saya pun boleh sama explore.. Sesiapa yang masih belum mencuba sebarang apps begini, anda juga boleh memberikan pendapat.. Kita sama-sama kongsi cerita..


Okay, sekian sahaja perkongsian saya.. Thank you for reading..
Sehingga kita bertemu lagi di lain entry..
Sekian, wasalam..
Byee...


Regards,