SEKITAR KARNIVAL EPL S2FC - Grassroot Football Academy | Al-kisah anak bujang saya suka dengan bola sepak.. Tak tahu dari mana datang minat dengan bola sepak kerana tiada seorang pun dalam keluarga saya atau husband minat dengan sukan ini.. Secara kebetulan keputusan peperiksaannya tahun lalu agak cemerlang jadi saya bersetuju untuk memenuhi permintaannya menyertai kelab bolasepak S2FC - Grassroot Football Academy..

"Kelab ini ditubuhkan pada 06 Mac 2016 dan berpusat di Seremban 2. Dinaungi oleh pasangan kembar Aidil Zafuan Abd Radzak & Zaquan Adha Abd Radzak. Tahun ini merupakan tahun ke 3 penubuhan dan pada waktu ini mempunyai lebih kurang 120 pelatih berdaftar."

Karnival EPL S2FC

Pada 24.03.2019 lalu, S2FC telah mengadakan karnival sempena menyambut ulangtahun ke-3 penubuhan kelab tersebut. Sambutan agak meriah dihadiri ibubapa dan penganjur kelab. Tema karnival tahun ini Liga Perdana Inggeris (EPL) di mana setiap pemain dibahagikan kepada 4 kumpulan  iaitu Manchester United, Manchester City, Liverpool dan Chelsea.

Karnival EPL S2FC - Manchester City

Anak saya dalam kumpulan Manchester City diketuai oleh En. Shafiq selaku Pengurus Kelab. Pengurus Kelab dipilih oleh pihak pengurusan dari kalangan ibubapa pemain. 


Kumpulan Manchester City - Karnival EPL S2FC
Seawal pukul 8.00 pagi para pemain dikehendaki hadir ke padang. Taklimat ringkas diberikan oleh Tuan Presiden Kelab merangkap abang kepada Aidil Zafuan Abd Radzak & Zaquan Adha Abd Radzak. Malangnya pasangan kembar tak dapat hadir disebabkan jadual latihan yang padat.

Tuan Presiden Kelab S2FC
Para pemain Kelab S2FC
Pemain Kelab S2FC

Taklimat sebelum acara bermula

Majlis dirasmikan oleh YB kawasan dengan membuat sepakan ke gawang gol sebagai simbolik perasmian karnival ini.

Sepakan Perasmian Karnival S2FC

Kemeriahan karnival semakin terasa apabila ibubapa turut sama memberi sambutan pada hari tersebut.. Persaingan sengit antara 4 kumpulan akhirnya berakhir pada pukul 1.00 petang..


Majlis penyampaian hadiah

Kedudukan setiap kumpulan seperti berikut :

Pertama : Chelsea
Kedua : Manchester United
Ketiga : Livepool
Keempat : Manchester City

Majlis Penyampaian Hadiah
Majlis penyampaian hadiah dan pingat karnival
Walaupun sekadar memenangi tempat ke-4 namun semangat yang ditunjukkan oleh setiap pemain harus dipuji.. Masalah skill masih boleh diperbaiki..


Pemain Manchester City S2FC EPL Carnival
Alasan panas terik tapi sebenarnya tak puas hati, huhuu..

Barisan Pengurusan S3FC dan Pengurus Kelab

Ini adalah barisan penganjur dan pengurusan kelab S2FC.. Overall terima kasih kerana menganjurkan karnival ini.. Ianya sedikit sebanyak mencapai objective sebagai paltform suai-kenal antara pihak pengurusan dan ibubapa pemain..

Kepada yang berminat, sila ke Fb Page -> S2FC - Grassroot Football Academy untuk gambar, aktiviti dan keterangan lanjut mengenai Kelab Bola Sepak ini..


Begitulah perkongsian saya kali ini.. Perkongsian melayan minat dan mengasah bakat anak..
By the way thank you for reading..
Sehingga kita bertemu lagi di lain entry..
Sekian, wasalam..
Byeee..


Regards,