MENCUBA PRODUK WARDAH BEAUTY COSMETICS | First of all, ini bukan iklan berbayar.. Ianya sekadar perkongsian saya menggunakan produk Wardah Beauty Cosmetics buat pertama kali.. Al-kisah secara tak sengaja saya belek Instagram Ayana Jihye Moon @xolovelyayana.. Saya mengikuti kisah Ayana iaitu seorang warga Korea muallaf.. Selain itu saya suka tengok wajah Ayana yang sangat cantik, putih mulus secara langsung membuatkan saya terus minat mengikuti perkembangan beliau. Ayana merupakan duta produk kecantikan Wardah.

Oleh kerana saya meminati Ayana saya pun tergerak hati untuk mencuba produk Wardah ini.. Kebetulan juga saya suka dengan produk kecantikan.. 

Credit to @wardahbeauty
 Wardah cosmetic berasal dari Indonesia berkonsepkan HALAL product.. For my non-Muslim readers, HALAL or spelled Hallal or Halaal is an Arabic word refers to what is permissible or lawful in Islamic law. Jadi gunakan Wardah cosmetics ini tanpa was-was.. Selain Halal, saya lebih yakin memilih produk Wardah kerana ia serap air. Warna packaging Wardah juga cantik hingga menarik perhatin saya.. 

Wardah Cosmetics

 So pada Jumaat lalu, saya sempat ke Watsons untuk membelek-belek produk Wardah sepuas-puasnya.. Al-maklum lunch hour panjang jadi ada baki untuk pusing mall, hehehehe.. 


Wardah Cosmetics from Indonesia
Untuk pengetahuan, Wardah Beauty Cosmetics terdiri dari rangkaian penjagaan wajah, penjagaan badan, makeup dan produk rawatan rambut. 


Wardah Lightening Two Way Cake
 Bukan sekadar makeup, terdapat juga rangkaian produk rawatan wajah dalam set acne series.


Wardah lipsticks and lipcream
Wardah liquid foundation and 2 way cake
Wardah Lip Pallets
Here are some of the Wardah Beauty cosmetics that I purchased last Friday.. Untuk percubaan pertama, saya beli exclusive liquid foundation, lightening two way cake and 2 intense matte lipsticks.

Wardah exclusive liquid foundation SPF 30, Wardah Lightening Two Way Cake and Wardah Intense Matte Lipsticks

WARDAH EXCLUSIVE LIQUID FOUNDATION SPF 30

Wardah exclusive liquid foundation SPF 30
 Bedak asas Wardah atau liquid foundation ini cair dengan tekstur lembut yang diperkaya dengan pelembab mengandungi SPF 30, ianya dapat menutup ketidaksempurnaan kulit wajah. Tekstur foundation ringan dan mudah digunakan. Mampu menghasilkan kulit wajah nampak flawless, halus dan lembut. Makeup pun nampak natural dan tahan lama.


WARDAH LIGHTENING TWO WAY CAKE

Wardah Lightening Two Way Cake SPF 15
 Produk kedua iaitu bedak compact yang dikenali sebagai lightening two way cake dengan inovasi skin lightening system.. Canggih tak? Two way cake ini mengandungi bedak dengan foundation yang mengandungi micro-bright formula membantu mencerahkan serta membuat kulit wajah terasa lebih halus sekaligus.

Memang sesuai dengan kulit muka saya yang agak kasar dan banyak parut jerawat, huhuhu bertabahlah.. Bila pakai bedak ini saya nampak warna kulit wajah saya sekata, parut atau cela bekas jerawat dan pori-pori pada wajah nampak samar di samping menutup garis halus pada wajah.. Al-maklum semakin berusia, semakin banyak garis-garis halus pada wajah.. Selain itu ianya juga dapat mencerahkan wajah.

Bukan itu sahaja, the best part saya suka bila bedak ini mampu mengawal kilat pada muka akibat minyak berlebihan.. So no more shining sebab muka berminyak. Saya juga terdedah dengan sinaran matahari disebabkan aktiviti mengambil anak pulang dari sekolah di tengah hari.. Jadi sekarang tak perlu risau dengan sinaran UV kerana bedak ini juga melindungi kulit dari sinar UV A dan UV B.. Excellent! 

Wardah exclusive liquid foundation and Wardah lightening two way cake

WARDAH INTENSE MATTE LIPSTICK

Wardah Mauve Mellow and Passionate Pink lipsticks
 Produk ketiga iaitu Wardah Intense Matte Lipstick.. Siapa kenal saya memang tahu saya ni suka kumpul lipstick.. Kali ini saya beli 2 jenis warna iaitu mauve mellow dan passionate pink yang sesuai dengan warna kulit saya. So far saya puas hati apabila menggunakan produk Wardah cosmetics ini.. Memang serasi dengan kulit wajah saya dan memenuhi keperluan saya.. Berkenaan dengan harga, jangan risau ianya harga mampu milik.. Affordable price too.. 

Related post : WHAT'S IN MY BAG?

Sekian, sahaja perkongsian saya mengenai product Wardah Cosmetics yang kini menjadi sebahagian koleksi makeup saya.. Sesiapa yang masih tercari-cari produk penjagaan wajah yang sesuai mungkin boleh cuba produk Wardah ini.. Bear in mind, setiap produk cosmetic menghasilkan keserasian yang berbeza pada setiap individu.. Saya serasi tapi belum tentu sesuai dengan anda.. Oleh itu cuba sendiri untuk mengetahui keserasian masing-masing.. 

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut lagi mengenai produk Wardah Beauty Cosmetics ini, sila click -> WARDAH BEAUTY

Bagaimana pula dengan anda? Pernahkah pembaca tahu atau mungkin pengguna Wardah cosmetics juga? Apa pun sila kongsi pendapat atau pengalaman anda di ruangan komen..

Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Sekian, wasalam..
Byeee..


Regards,