HAPPY MAIL FROM GERMANY | Assalamualaikum (the Arabic greeting meaning "Peace be unto you") dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca blog ini.. Entri ini saya ingin berkongsi kegembiraan setelah mendapat surat balas dari one of my penpal in Germany bernama Beate.. Saya pernah bercerita tentang kenalan ini di entri sebelum ini..

Apakah isi dalam parcel ini.. Jom kita explore..

Happy mail from Germany
Kiriman dihantar dari sebuah bandar bernama Bad Lauterberg yang terletak di selatan Harz. Postcard di bawah ini menunjukkan bandar Bad Lauterberg dan ianya dihantar oleh Beate bulan lalu..

Cerita tentang Bad Lauterberg
Beate begitu memahami saya kerana dia tahu saya planner and stationery addict.. Semua barang yang dikirim berkaitan stationery dan buku nota yang boleh digunakan sebagai planner insert. 

Note books
 Selain itu sebatang pen dakwat purple, erasers dan sticky notepad..

Pen, erasers and sticky notepad
Di samping semua stationery di atas, haruslah disertai dengan surat.. Banyak cerita terkini mengenai kisah kehidupan, aktiviti harian dan tempat baharunya.. Untuk pengetahuan Beate baru sahaja berpindah rumah ke satu daerah yang lebih dekat dengan tempat kerja dan tempat belajar kerana dia baru sahaja menyambung pengajian dalam bidang Perakaunan walaupun setelah mempunyai 3 orang anak berumur antara 14 hingga 20 tahun.





 

Ini semua barang-barang yang dihantar oleh Beate sebagai tanda ingatan persahabatan kami.. Sudah menjadi kemestian, kami akan exchange gift dalam setiap surat yang dikirim sebagai kenang-kenangan.. Jangan salah sangka, hadiah bukan menjadi ukuran sesebuah persahabatan but for me the value of friendship itself. True friendship is a gift that is given without expectation of anything in return.

My happy mail!
Beginilah cara saya menambah kenalan.. Saya suka mencari persamaan dalam setiap persahabatan. Saya ingin tahu kehidupan mereka dan bekongsi apa sahaja cerita mengikut kesesuaian. Bagi saya kawan memang ramai tetapi sahabat yang memahami kita sukar ditemui... Dalam pergaulan kita perlu ada keserasian, persefahaman dan tolak ansur. Jika kita ada sahabat dalam susah dan senang, itu adalah hadiah dariNya.. 

"A great relationship is about 2 things, first, find out the similarities and second... respect the differences."
 



Okay setakat ini sahaja cerita saya..
Bagaimana pula dengan rakan bloggers, apakah maksud persahabatan bagi anda? Or ada antara pembaca mempunyai hobi sama dengan saya? Apa komen anda? Jom kongsi cerita 😉..

Sehingga kita bertemu lagi di entri akan datang..
Sekian, wasalam..


Regards,