MERDEKA! MERDEKA! SALE - LAZADA BLOGGER CONTEST | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca blog ini.. Bulan Ogos merupakan Bulan Kemerdekaan bagi negara kita, Malaysia.. Sempena sambutan Hari Kemerdekaan Malaysia ke-60 tahun, yang akan jatuh pada 31.8.2017 nanti, Lazada turut serta memeriahkan sambutan melalui promosi Merdeka! Merdeka! Sale (http://www.lazada.com.my/merdeka-sale/) di mana potongan harga istimewa lebih 80% ditawarkan bermula dari 25.8.2017 hingga 31.8.2017.. 

Selain menawarkan potongan harga istimewa, Lazada juga membuka peluang kepada bloggers untuk mencuba nasib dalam Blogger Contest dari 21.8.2017 hingga 31.8.2017.. Alang-alang saya mendapat pelawaan dari Lazada, jadi saya juga tidak mahu terlepas peluang!

 

Okay, bagi melengkapkan peraduan ini, saya perlu menjawab beberapa soalan berikut:

(a) What do you love about being Malaysian?

Jika ditanya apa yang saya suka menjadi rakyat Malaysia? Jawapannya terlalu banyak sebab, kalau saya nyatakan di sini memang tak habis, memadailah saya nyatakan 2 sebab utama iaitu pertama, KEAMANAN hasil perpaduan antara kaum, pelbagai bangsa, agama dan budaya iaitu Melayu, Cina, India selain beberapa etnik dari suku kaum lain yang terdapat di seluruh Malaysia. Apa yang unik kami boleh hidup berjiran, tolong-menolong dan bersatu-padu antara satu sama lain dalam masyarakat majmuk.

Kedua, lanjutan dari perpaduan kaum yang diamalkan di Malaysia, saya sebagai rakyat Malaysia dapat menikmati variasi MAKANAN SEDAP dari pelbagai kaum bukan hanya ketika musim perayaan tetapi pada hari-hari biasa. Sangat bermakna dan seharusnya kita wajar menjaga keamanan dan perpaduan ini.


(b) Choose your favorite local brand here : http://www.lazada.com.my/malaysian-brands/

Menyahut kepada kempen "Sokong Barangan Buatan Malaysia" jika diikutkan hati, saya suka semua jenama tempatan yang ditawarkan di Lazada tapi khas untuk entry ini, saya pilih jenama Khind sebagai jenama tempatan kegemaran saya.


(c) Select two products from the Malaysian brand(s) that you love. 

Dua produk dari jenama tempatan kegemaran saya ialah Khind BM500 Bread Maker Healthy Baking dan Khind 4L Instant Boil Water Dispenser.

Khind BM500 Bread Maker Healthy Baking with 12 Baking Functions

Produk kedua pilihan saya :

Khind 4L Instant Boil Water Dispenser EK2240 Stylish LCD Display Stainless Steel Easy

Kedua-dua barang kegemaran saya sungguh menarik dan ternyata mempunyai kelebihan tersendiri, sungguhpun barang jenama tempatan namun ianya setanding dengan kualiti jenama luar negara. Alangkah baiknya kalau impian memilikinya menjadi kenyataan,.. 

Okay, jom rakan-rakan blogger kita meriahkan lagi Lazada Blogger Contest. Join ramai-ramai dan jangan lupa dapatkan tawaran menarik khas sempena Merdeka! Merdeka! Sale (http://www.lazada.com.my/merdeka-sale/) di mana anda dapat menikmati potongan harga istimewa lebih 80% ditawarkan bermula dari 25.8.2017 hingga 31.8.2017. Pemenang akan dipilih secara random.

Akhir kata, pesanan saya jangan lepaskan tawaran ini dan Happy Shopping..
Ucapan kepada rakan bloggers yang menyertai Lazada Blogger Contest ini, Semoga Berjaya!.. 



Regards,