MANAGE YOUR COMMENTS | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera to all my lovely readers.. Entri kali ni boleh dianggap sebagai #throwback.. Awal bulan lepas bila selesai set-up blog baharu, saya rajinlah berblogwalking sana sini untuk memperkenalkan blog ini kepada rakan-rakan blogger yang lain.. Malangnya langsung tiada siapa membalas komen saya. Setiap masa dan ketika checked blog post dengan harapan tinggi menggunung. Dari saat ke minit, minit ke jam, jam ke hari.. Puas saya tunggu tapi kecewa.. 

 

Mana pergi semua rakan bloggers? Sampai hati tak mahu kunjungbalas.. Hati terasa ingin merajuk, sedih... Tapi semangat untuk berblogging yang menebal cuba mencari jawapan kepada persoalan yang macam-macam di fikiran.. 

Mungkin aku salah setting kot.. tapi cannot be, kenapa blog lama takde masalah blog baharu jadi camni, menurut kata hati yang tak mahu mengalah. Tambahan pula blogger seperti Perdu Cinta, Busyra, Syed dan Siqah ada komen semasa hari perasmian blog ini..

Siap google 'Manage your blog's comments' mencari jawapan..

 

Maka, semasa lunch hour bersama Mrs. A, saya menyuarakan masalah ini - "Kenapa agaknya  takde orang komen kat blog baharu I?" Dalam hati mengharap supaya Mrs. A komen blog baharu saya, hehehe.. Mrs. A jawab : "I ada komen tapi LZ setting tunggu approval.."

Hah?!!! Iyer ker? Akhirnya jumpa jugak jawapan yang membelenggu fikiran. Memang betullah saya salah setting! Lepas 4 orang rakan blogger tersebut komen, ntah macammana gatal tangan thick box 'Anyone' di bahagian 'Who can comment?'.. Sepatutnya saya thick box seperti di bawah:

 

Lepas setting semula, komen masuk bertubi-tubi lebih kurang 45 komen lebih.. Mulalah saya membalas komen-komen yang masuk satu persatu acah-acah diri ni artis fofular.. Masa tu tak peduli orang kiri kanan sebab terlalu teruja, hehehehehe.. Alhamdulillah, wajahku pun tersenyum riang..

Terima kasih semua.. Seronok bila ramai rakan-rakan blogger datang ke blog kita dan tinggalkan komen. Suka sangat bila dapat ramai kenalan baharu... Ini yang membuatkan semangat untuk berkongsi cerita..

Begitulah kisah #throwback yang ingin diabadikan di sini.. Terima kasih sudi baca..


Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Sekian, wasalam..


Regards,