Lady In Red Planner

Beauty | Lifestyle | Fashion | Hobbies & everything that make me happy and inspire others..

Saturday, July 08, 2017

BANYAK MINUM AIR KOSONG LEBIH BAHAYA DARI MAKAN DAGING KAMBING

BANYAK MINUM AIR KOSONG LEBIH BAHAYA BERBANDING MAKAN DAGING KAMBING | Panjang benar tajuk entri kali ini.. Entri kali ini kategori entry WhatsApp copy paste. Perkongsian unik, jadi saya berminat untuk abadikan di sini sebagai hiburan kepada pembaca sekalian. 

Kepada pembaca yang sudah tahu cerita ini, anggaplah ia sebagai siaran ulangan..

Photo credit to Google - lamb chop
 Gambar sekadar hiasan..

TAHUKAH ANDA?

"Menurut kajian terbaru, banyak meminum air kosong boleh menyebabkan darah tinggi jika di bandingkan dengan makan daging kambing.  Air kosong atau air suam yang selama ini dikatakan sebagai minuman sihat mula dipertikaikan.

Photo credit to Google - plain water
Ujikaji telah dilakukan selama 3 mΓ lam terhadap 2 orang peserta yang dipilih secara rambang.

Malam 1:
Peserta A diberi makan sup kambing manakala peserta B diberi 2 botol air mineral 500ml.
Hasil ujian : Reaksi kedua-dua peserta  - Normal.

Malam ke-2 :
Peserta A diberi kari kambing dan peserta B diberi 3 botol 500ml air mineral.
Hasil ujian : Reaksi Peserta A - Normal manakala Peserta B - sedikit tidak selesa.

Malam terakhir :
Peserta A diberi kambing bakar dan peserta B diberi 2 botol air mineral 1 liter.
Hasil ujian : Reaksi Peserta A masih Normal manakΓ la Peserta B - emotional. 
Tiba-tiba Peserta B mengamuk dengan membaling botol air mineralnya dan terus merampas baki kambing bakar Peserta A sambil berkata : "Kalau setiap hari air kosong, mati la aku!!"

Kesimpulan ujikaji :

"Dengan hanya meminum air kosong sahaja boleh menyebabkn tekanan darah menjadi tinggi dan emosi juga tidak dapat dikawal jika dibandingkan dengan memakan daging kambing.."

Begitulah lawak hambar yang ingin dikongsi. Ianya direka sebagai hiburan semata-mata dan bukan hasil kajian yang sebenar. Harap maklum.


Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Sekian, wasalam..


Regards,

34 comments:

  1. Nice info sis LZ.. πŸ‘πŸ‘
    Tak pernah tahu sebelum ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Info lawak semata-mata tau HH bukan dari kajian sebenar..

      Delete
  2. hahaha.. ada baca pasal lawak ni.. kesian peserta B.. betullah, memang air kosong lebih bahaya dari kambing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kita jadi peserta B mau quit sebelum habis experiment.. hehehe 😁

      Delete
  3. Stress peserta B..tengok A makan daging kambing..mahu tak meroyan dia..huhuhuhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh tahan PC.. Mencabar jadi peserta B ni, hehehehe 😁

      Delete
  4. Muehehe...laaaaa ingatkan betul πŸ˜₯😒😑

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekadar lawak hambar Mrs. Pip untuk menceriakan hujung minggu, hehehe 😁😁😁

      Delete
  5. Hahahahaha. Serius lawak. Bengang gak kalau kita jadi bahan ujikaji yang hanya minum air masak tiap hari. Dahlah Siqah suka kambing!! hahah =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih mencabar Siqah kalau peserta penggemar daging kambing tegar.. hehehe

      Delete
  6. Seriau baca tajuk. Rupanya lawak. Haha. Kalau hari2 minum air kosong, darah jd tinggi sebab menyirap tak dapat makanan sedap. Sedapnya kambing bakar. Tetiba terliur sendiri. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe sekadar lawak hambar Ana.. Tetiba teringin nak makan lamb chop pulak dah..

      Delete
  7. Hahaha.. patutlah naik darah dia hahaha

    ReplyDelete
  8. Jom exchange link. Mama dh add ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okay tqvm mamapp for adding my blog link.. LZ will do the same on Blogger Directory..

      Check it out! 😊

      Delete
  9. haha..saya pun naik darah kalau tengok dan ambil bau je kan.hihi.sedapnya kambing golek.yumm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Sal..
      Mana boleh tahan asyik dapat bau kambing bakar jer kannn.. 😁

      Delete
  10. hahaha.. memang naik darah la dibuatnya.. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn Zizie..
      Mana boleh tahan hari2 bagi minum air kosong.. Member pulak makan daging kambing.. hehehe 😁

      Delete
  11. haha, memang kajian yang bagus tapi kesian pun ada juga

    ReplyDelete
  12. Sy yang baca ni pun ikut stress πŸ˜‚

    ReplyDelete
  13. Pernah baca kat wsp.
    betullah kajian tu

    ReplyDelete
  14. Hahaha, apa taknya, sedap sangat menu kambing tu... hahaha...

    ReplyDelete
  15. Hahahaha memang naik angin la kalau kita jadi peserta B. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih2 lagi penggemar tegar daging kambing kann CR, hehehehe

      Delete
  16. ye ye je baca sampai habis..sekali terkena dah...hahaha.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau x gelak pun at least senyum sikit kan bila baca entri ni, hehehe 😁

      Delete

Leave your friendly messages here ^_~
Feel free to visit my blog again..
Thank you very much!

Back to Top

Hot Topics